Home Offline Digital signage toepassingen

Digital signage toepassingen

by admin

De nieuwe generatie consumenten is erg online minded. De meeste jongeren en jongvolwassenen zijn namelijk opgegroeid met de computer, de Nokia telefoon en de iPod. Langzaam zag de nieuwe generatie consumenten de telefoons steeds smaller worden en namen de mogelijkheden van de mobiele telefoon steeds verder toe. Door alle technologische ontwikkelingen die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden zijn we op het punt gekomen dat bijna alle mobiele telefoons in de wereld altijd verbonden zijn. Daarnaast hebben we ook kennisgemaakt met andere mobiele apparaten zoals de tablet en de smartwatch. Hierdoor is de manier waarop de nieuwe generatie consumenten werkt, leert en communiceert veranderd.

Online communicatie met digital signage

Om als bedrijf of zelfstandig ondernemer de nieuwe generatie consumenten te kunnen bereiken, zul je moeten inspelen op hun behoefte aan online communicatie. Digital signage toepassingen, ook wel narrowcasting oplossingen genoemd, zijn hiervoor een effect middel. Digital signage is namelijk het inzetten van digitale schermen om op een specifiek moment een relevante boodschap te tonen aan een vooraf gedefinieerde doelgroep. Door te communiceren via digitale schermen wordt de nieuwe generatie geprikkeld om aandacht te schenken aan de boodschap die jij wilt overbrengen.
Toepassingsmogelijkheden narrowcasting
Digital signage is een middel dat breed toepasbaar is. Narrowcasting schermen kunnen namelijk op diverse manieren worden toegepast, waaronder voor entertainment, het verstrekken van informatie en om commerciële boodschappen over te brengen aan een doelgroep. Door de vele toepassingsmogelijkheden kan elk bedrijf digital signage inzetten. Van hogescholen, universiteiten en sportscholen tot supermarkten en bibliotheken. In dit artikel willen we de vier meest toegepaste mogelijkheden met jou bespreken.

Digitale reclame

Digital signage wordt vaak ingezet om commerciële boodschappen te zenden naar doelgroepen. Simpel gezegd worden de digitale beeldschermen gebruikt om reclame te maken. Deze toepassing van narrowcasting is uitermate geschikt voor supermarkten, winkels en horecagelegenheden om hun klanten op de hoogte te brengen van kortingsacties, nieuwe producten en aankomende evenementen. Het grote voordeel van digitale schermen is dat er in kan worden gespeeld op actualiteiten. Zo kan een restauranteigenaar de reclame-uitingen op de digitale schermen aanpassen aan de weersomstandigheden in Nederland. De uitingen worden hierdoor relevanter en beter opgepakt door de nieuwe generatie consumenten.

Wachttijd verzachten

De nieuwe generatie consumenten is gewend aan snelheid. Snel internet, snel contactloos betalen en snel boodschappen doen met de zelfscan. Dit zijn zomaar wat voorbeelden die laten zien dat de nieuwe generatie niet graag wacht. Toch kan het zelfs in deze snelle wereld voorkomen dat er weleens gewacht moet worden. Om de wachttijd te verzachten kan digital signage een leuke, digitale oplossing zijn. Toon in bijvoorbeeld ziekenhuizen, apotheken, autogarages en kapsalons een gevarieerd aanbod van nieuws en entertainment. Zeker weten dat jouw wachtende klanten minder geïrriteerd zullen zijn door de lange wachttijden.
Niet-commerciële boodschappen
Bedrijven zijn geneigd om alleen maar commerciële boodschappen te zenden naar hun klanten. Echter dragen ook niet-commerciële boodschappen positief bij aan je merk of bedrijf.
Als sportschool wil je bijvoorbeeld niet alleen de abonnementen via de digitale schermen aanprijzen. Voorzie de sporters in plaats daarvan via digital signage ook van tips en recepten om zich gezond en fit te voelen.

Social media dashboard

Een laatste veel gebruikte toepassing van narrowcasting is voor social media dashboards. Social media kanalen nemen namelijk een prominente plek in, in het dagelijkse leven van de nieuwe generatie consumenten. Wanneer jouw bedrijf actief op social media kanalen is en dit leidt tot interactie met klanten, dan kun je deze interacties op digitale schermen tonen aan potentiële klanten in de winkel of op kantoor.

Hoe communiceer jij zelf met de nieuwe generatie consumenten?

Relevante berichten

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept